Prin acest program ne propunem să replicăm proiectul Zburd al Asociației ROI în Regiunea Sud-Vest Oltenia.

În faza pilot, Zburd-Educație prin coaching a fost implementat de Asociația ROI (www.aroi.ro) în parteneriat cu Asociația Română pentru Coaching, Leadership in International Management și Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității București, cu susținerea Ministerului Educației Naționale. Proiectul – pilot a fost bazat pe voluntariat și realizat cu sprijinul Raiffeisen Comunități, Programului European Tineret în Acțiune și a contributorilor persoane fizice, prin crowdfunding și prin participarea la vizionarea filmului Ba se poate!.

Proiectul și-a propus să identifice cauzele reale a gradului mic de promovabilitate și să ofere un sprijin real liceeniilor care își doresc să învețe și să promoveze Bacalaureatul. Uneori cauzele sunt legate de lipsa unei sume minime pentru ca un tanar să poată merge la școală, alteori frica de eșec îl împiedică pe tânăr chiar să se pregatească și să se înscrie la BAC.

Echipa formata în cadrul fiecarui liceu (din profesori, elevi și parinți) are rolul sa creeze cadrul necesar pentru ca acești tineri să se poată concentra pe materiile esențiale, să recupereze unde există întarzieri și să câștige încredere în ei înșiși. Fiecare liceu dintre cele cinci incluse în proiectul-pilot și-a stabilit propriile obiective ale programului, în functie de situația pe plan local. După aproape doi ani, cele cinci licee din programul pilot, au obținut rezultate excepționale, în ciuda faptului ca majoritatea elevilor din liceele selectate provin din medii defavorizate, cu familii monoparentale sau chiar fără părinți. Rata de promovabilitate la Bacalaureat a crescut de doua-trei ori în aceste licee, față de o creștere medie de 20% la nivel național. Cu sprijinul unor antrenori voluntari, elevii, profesorii și parinții au învațat sa lucreze împreună. Au început de la BAC și au reușit mult mai mult: să reducă semnificativ absenteismului și să soluționeze problemele legate de violență. În plus, comunicarea s-a îmbunatațit, elevii au căpătat mai multă încredere în ei înșiși, iar parinții au contribuit și ei la crearea unui mediu școlar atractiv.

Ce spun cei implicați în acest proiect

Am început colaborarea cu SRB în toamna acestui an școlar, atunci când am preluat clasa pregătitoare. Încă de la început, așteptările mele au fost cu mult depășite. Fișele de lucru și prezentările zilnice ne sunt de un real folos. Acestea sunt bine realizate, atractive, imaginile utilizate stârnind interesul celor mici care acum pășesc în minunata lume a cititului și a scrisului. Foarte folositoare sunt și evaluările săptămânale care mă ajută atât pe mine, cât și pe părinți, să vedem în ce măsură cunoștințele predate au fost asimilate de către copii. Mulțumim echipei SRB pentru sprijinul acordat, pentru fiecare zâmbet adus pe chipul copiilor noștri atunci când descoperă, în fiecare dimineață, ce surprize ne mai așteaptă!

învățător Loredana Gherheș, Liceul Teoretic Amărăștii de Jos

Materialele trimise ne sunt de mare ajutor, elevii sunt entuziasmați în fiecare zi, se bucură de fiecare fișa în parte. Cu toate ca ritmul de învățare este mai lent, pot să vă  spun ca facem față provocarilor. Comparativ cu anii anteriori de predare se cunoaște o ameliorare semnificativă, copiilor le place ceea ce facem în fiecare zi, vin cu drag la școală și așteaptă cu nerăbdare să înceapă orele.

Munca mea este mult mai ușoară acum și sunt mulțumită de tot ceea ce faceți pentru noi.

Echipa care lucrează la elaborarea materialelor le mulțumim din tot sufletul!

învățător Niculina Florea - clasa pregătitoare B , Școala Gimnazială Ocolna

Pentru mine, materialele au fost o adevărată binecuvântare, neavând alte auxiliare comandate. M-au ajutat enorm, mai ales pe timpul orelor on-line, fiind accesibile și lucrând cu ei în fața ecranelor, pe platforma classroom .

Învățător Gilda Bobolocu, Liceul Teoretic Mihai Viteazul, Băilești

Colaborarea cu SRB a însemnat pentru mine, în primul rând, o schimbare de atitudine față de școală, față de tot ce reprezintă pentru noi, dascălii, acest cuvânt: elevi, predare, învățare, evaluare, reușite, eșecuri, greșeli.
           Am învățat de la oamenii implicați în acest proiect că schimbarea este mereu în noi și că putem face un învățământ de calitate și în mediul rural prin implicare, dăruire, răbdare și, bineînțeles, cu materialele primite săptămânal, însoțite de zâmbete și pupici, de la miss Andreea.
            Fișele de lucru și prezentările zilnice sunt foarte atractive și eficiente în realizarea predării-învățării. Elevii sunt nerăbdători să pornim stația de învățare pentru a descoperi surprizele zilei. Rutina zilnică a fișelor de comunicare le dă copiilor încredere și curaj, iar exercițiile cu un grad de dificultate mai ridicat îi provoacă și le testează limitele.
            De asemenea, evaluările săptămânale sunt foarte importante atât pentru elevi și părinți, cât și pentru mine atât prin modul de prezentare, dar și prin diversitatea itemilor.
            Învățăm același alfabet al limbii române, operațiile matematice sunt neschimbate, însă, prin abordarea ludică, realizată cu măiestrie, a acestor conținuturi sunt înconjurată de copii fericiți și părinți mulțumiți.
            Vă mulțumim!

Învățător Alina Chiriță, Liceul Teoretic Amărăștii de Jos
SPRIJINĂ!