Dacă vrei să susții proiecte educaționale unice și crezi că educația trebuie să arate diferit în următorii ani, poți să te abonezi direct pe site și astfel ai acces la zeci de gratuități și reduceri de la partenerii EduBenefits, dar și de ofertele lor periodice!
Mai mult, ai posibilitatea să descoperi companiile cele mai implicate social, așa că înveți să consumi produse și servicii de la cei care merită să te aibă drept client!

STUDII

Studiile și cercetările din domeniul resurselor umane arată că printre mijloacele cele mai eficiente de creștere a motivării salariaților se numără și beneficiile extra-salariale. Cardul EduBenefits este un card care a luat ființa după prospectarea nevoilor angajaților și consultarea acestora cu privire la ce tipuri de servicii pot fi considerate de către ei motivante. În același timp, este un card ce permite angajatorului să beneficieze de servicii personalizate.

STUDII

Studiu Rentrop&Straton: Beneficii extrasalariale – in 25,6% din companii angajatii nu au niciun cuvant de spus


In cele mai multe companii, angajatii sunt consultati in privinta tipurilor de beneficii extrasalariale pe care le pot avea. Diferenta consta in faptul ca unii angajati sunt consultati de fiecare data (27,8%), iar altii isi pot exprima opinia doar cateodata sau rareori. Cu toate acestea, un sfert din respondenti reprezinta angajatii care nu sunt consultati niciodata, potrivit studiului „Beneficii extrasalariale acordate de intreprinderile mici si mijlocii din Romania”, realizat de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton.

Procedura utilizata cel mai frecvent in stabilirea beneficiilor extrasalariale in cadrul companiilor este aceea prin care conducerea le prezinta angajatilor o lista, din care aceştia aleg. Doar in 27,8% din companiile participante la studiu angajatii au initiativa şi propun o lista, pe care o negociaza cu conducerea.

Cele mai raspandite tipuri de beneficii extrasalariale asigurate de companii sunt tichetele de masa, telefoanele de serviciu, cursurile de formare profesionala platite de companie, decontarea cheltuielilor de transport, tichetele cadou si masinile de serviciu.

Dintre tipurile de beneficii extrasalariale pe care nu le au in prezent, angajatii şi-ar dori in cea mai mare masura sa le fie oferite de catre angajatori asigurari (32,1%). Ponderi semnificative in raspunsurile participantilor au avut si tichetele de vacanta, o zi libera acordata pentru ziua lor de naştere, abonamentele medicale, excursiile in scop de teambuilding sau gratuitatea mesei de pranz.

Cele mai multe companii nu le ofera angajatilor abonamente pentru serviciile medicale ale unei clinici private (54,2%) sau le platesc abonamente sub 100 de euro pe an. Abonamentele pentru servicii medicale asigurate angajatilor de catre clinici private contin, cu precadere, servicii de medicina generala şi analize de laborator.

Mai mult de o treime din angajatii companiilor participante la studiu (35%) nu au beneficiat de cursuri de formare profesionala platite de angajator. In cazurile in care angajatorii au asigurat astfel de cursuri, principalele domenii de training alese de conducerea companiilor au fost managementul, comunicarea şi finantele.

Studiul „Beneficii extrasalariale acordate de intreprinderile mici si mijlocii din Romania”, pe scurt:

* Companiile private includ in pachetele salariale o serie de beneficii deductibile fiscal, cu avantaje atat pentru angajati, cat şi pentru angajatori.

* Criza a afectat direct aceste mecanisme compensatorii, prin diminuarea resurselor financiare ale societatilor comerciale.

* 53% din companii le acorda angajatilor beneficii extrasalariale.

* In cele mai multe cazuri, bugetul alocat pentru beneficii extrasalariale a fost de maximum 500 de lei pe angajat (37,2% in 2010, respectiv 48,7% in 2011) ori de 501-2000 lei pe angajat (32,1% in 2010, respectiv 20,5% in 2011).

* Perspectiva managerilor participanti la studiu cu privire la alocarea resurselor bugetare in acest an indica in marea majoritate a cazurilor (57%) o mentinere a bugetului pentru beneficii extrasalariale la nivelul anului trecut.

Studiul „Beneficii extrasalariale acordate de intreprinderile mici si mijlocii din Romania”, a fost realizat pe un esantion de 626 de respondenti, in perioada 13 decembrie 2011 – 18 ianuarie 2012, de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton, liderul pietei de informatii specializate din Romania.

 

http://www.libertatea.ro/stiri/magazin/3-beneficii-extra-salariale-pentru-angajati-care-se-traduc-castiguri-enorme-pentru-companie-1772369

http://accace.ro/file/142106/RO-2015-07-23-Beneficii-acordate-de-angajatorii-romani-comparativ-cu-practicile-din-regiune-RO.pdf

http://www.digi24.ro/stiri/economie/beneficii-pentru-angajati-la-alegere-484700

https://hrp.ro/2017-se-prefigureaza-a-fi-anul-cu-cel-mai-acut-deficit-de-talente-care-sunt-strategiile-cheie-pentru-recrutarea-talentelor/

http://www.wall-street.ro/articol/Careers/203919/schneider-electric-angajeaza-15-oameni-candidatii-nu-trebuie-sa-se-uite-doar-oferta-salariala-ce-beneficii-conteaza.html

DEDUCTIBILITATE CARD

Cardul EduBnefits este un instrument de motivare și rentenție construit în beneficiul companiilor, fiind în sine un cumul de servicii ce vizează eficientizarea operațională a activității contribuabilului prin motivarea resurselor umane și asigurarea de facilități pentru companie de tipul: crearea unei proceduri publice de sponsorizare, implicarea companiei în activități de voluntariat corporatist (fiind una din activitățile principale de marketing al oricărei companii) și asigurarea formării profesionale a personalului propriu. Totodată, serviciile oferite de Cardul EduBenefits intră în sfera cheltuielilor asimilate salariilor, conform Condului Fiscal din 2017, reprezentând avantaje în natură.

Deductibilitatea cheltuielilor

Potrivit Codului fiscal, cheltuielile efectuate în scopul desfăşurării activităţii economice sunt deductibile, cu excepţia celor care sunt deductibile limitat sau nedeductibile, enumerate în mod expres de actul normativ.

Din 2017, pe lista cheltuielilor considerate ca fiind făcute în scopul desfăşurării activităţii economice se regăsesc şi acele cheltuieli efectuate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, în condiţiiile în care, până acum, cheltuielile cu pregătirea profesională erau deductibile la calculul rezultatului fiscal numai pentru salariați, acestea fiind considerate cheltuieli asimilate salariilor, iar pentru elevi sunt deductibile bursele acordate în cadrul unor limite fiscale.

Concret, măsura prezentată anterior este inclusă în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2016 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, ce a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 977 din 6 decembrie 2016. Noile reglementări privind impozitul pe profit se aplică începând cu 1 ianuarie 2017.

Potrivit notei de fundamentare a documentului care a modificat semnificativ Codul fiscal şi Codul de procedură fiscală, introducerea cheltuielilor efectuate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic pe lista chetuielilor deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal va conduce la o mai mare implicare a persoanelor juridice în procesul de formare profesională şi tehnică a elevilor.

În acelaşi timp, actul normativ publicat în Monitor stabileşte şi completarea dispoziţiilor referitoare la amortizarea fiscală. Astfel, imobilizările corporale deținute și utilizate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic vor fi mijloace fixe amortizabile.

Nu în ultimul rând, şi investițiile efectuate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic sunt fi considerate, începând din ianuarie, la rândul lor, mijloace fixe amortizabile.

Ce alte cheltuieli sunt deductibile

Potrivit punctelor 13 şi 14 din normele de aplicare la Codul fiscal, aprobate prin HG nr. 1/2016, sunt considerate cheltuieli efectuate în scopul desfășurării activității economice, fără a se limita la acestea, următoarele:

  • cheltuielile de reclamă şi publicitate efectuate în scopul popularizării firmei, produselor sau serviciilor, precum şi costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ în categoria cheltuielilor de reclamă şi publicitate şi bunurile care se acordă în cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru încercarea produselor şi demonstraţii la punctele de vânzare, precum şi alte bunuri şi servicii acordate cu scopul stimulării vânzărilor;
  • cheltuielile de transport şi de cazare în ţară şi în străinătate şi pentru alte persoane fizice în condiţiile în care cheltuielile respective sunt efectuate în legătură cu lucrări executate sau servicii prestate de acestea în scopul desfăşurării activităţii economice a contribuabilului;
  • cheltuielile pentru marketing, studiul pieţei, promovarea pe pieţele existente sau noi, participarea la târguri şi expoziţii, la misiuni de afaceri, editarea de materiale informative proprii;
  • cheltuielile de cercetare, precum şi cheltuielile de dezvoltare care nu îndeplinesc condiţiile de a fi recunoscute ca imobilizări necorporale din punct de vedere contabil;
  • cheltuielile pentru perfecţionarea managementului, a sistemelor informatice, introducerea, întreţinerea şi perfecţionarea sistemelor de management al calităţii, obţinerea atestării conform cu standardele de calitate;
  • cheltuielile pentru protejarea mediului şi conservarea resurselor;
  • cheltuielile efectuate cu editarea publicaţiilor care sunt înregistrate ca retururi în perioada de determinare a profitului impozabil pe baza documentelor justificative şi în limita cotelor prevăzute în contractele de distribuţie;
  • cheltuielile generate de taxa pe valoarea adăugată ca urmare a aplicării prevederilor titlului VII „Taxa pe valoarea adăugată” din Codul fiscal, în situaţia în care taxa pe valoarea adăugată este aferentă unor bunuri sau servicii achiziţionate în scopul desfăşurării activităţii economice, de exemplu: aplicare pro rată, efectuare de ajustări, taxa pe valoarea adăugată plătită într-un stat membru al UE;
  • cheltuielile reprezentând valoarea creanţelor înstrăinate, potrivit legii;
  • cheltuielile reprezentând dobânzi penalizatoare, penalităţi şi daune-interese, stabilite în cadrul contractelor încheiate, în derularea activităţii economice, cu persoane rezidente/nerezidente, pe măsura înregistrării lor;
  • cheltuielile privind serviciile care vizează eficientizarea, optimizarea, restructurarea operaţională şi/sau financiară a activităţii contribuabilului;
  • cheltuielile rezultate din deprecierea titlurilor de participare şi a obligaţiunilor, înregistrate potrivit reglementărilor contabile aplicabile;
  • cheltuielile generate de evaluarea ulterioară şi executarea instrumentelor financiare derivate, înregistrate potrivit reglementărilor contabile.

Totodată, sunt cheltuieli deductibile la calculul rezultatului fiscal şi cheltuielile reglementate prin alte acte normative în vigoare, ca de exemplu:

  • cheltuielile efectuate pentru securitate şi sănătate în muncă, potrivit legii;
  • cheltuielile cu primele de asigurare pentru asigurarea de riscuri profesionale efectuate potrivit legislaţiei specifice;
  • cheltuielile înregistrate ca urmare a restituirii subvenţiilor primite, potrivit legii, de la Guvern, agenţii guvernamentale şi alte instituţii naţionale şi internaţionale.

Nu în ultimul rând, cu excepţia cheltuielilor deductibile limitat sau nedeductibile, orice cheltuieli cu salariile sau asimilate salariilor sunt deductibile, pentru determinarea rezultatului fiscal, indiferent de regimul fiscal aplicabil acestora la nivelul persoanei fizice.

În altă ordine de idei, există şi cheltuieli deductibile limitat, iar între acestea regăsim, printre altele, cheltuielile de protocol, cheltuielile sociale, pierderile tehnologice, provizioanele și rezervele, dobânzile, amortizarea, 50% dintre cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv în scopul activității economice.

În ceea ce priveşte categoria cheltuielilor nedeductibile, aici sunt incluse, printre altele, impozitul pe profit, dobânzile și majorările de întârziere, penalitățile și amenzile, cheltuielile cu primele de asigurare care nu privesc activele și riscurile asociate activității contribuabilului, cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile, cheltuielile de sponsorizare și/sau mecenat și cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii.

Sursa: avocatnet.ro

Codul Fiscal actualizat 2017, Titlul IV, CAP. III, ART. 76 – Definirea veniturilor din salarii şi asimilate salariilor

(1) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile în bani şi/sau în natură obţinute de o persoană fizică rezidentă ori nerezidentă ce desfăşoară o activitate în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu, act de detaşare sau a unui statut special prevăzut de lege, indiferent de perioada la care se referă, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acordă, inclusiv indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă acordate persoanelor care obţin venituri din salarii şi asimilate salariilor.
(2) Regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplică şi următoarelor tipuri de venituri, considerate asimilate salariilor:
a) indemnizaţiile din activităţi desfăşurate ca urmare a unei funcţii de demnitate publică, stabilite potrivit legii;
b) indemnizaţiile din activităţi desfăşurate ca urmare a unei funcţii alese în cadrul persoanelor juridice fără scop patrimonial;
c) solda lunară acordată potrivit legii;
d) sumele din profitul net cuvenite administratorilor societăţilor, potrivit legii sau actului constitutiv, după caz, precum şi participarea la profitul unităţii pentru managerii cu contract de management, potrivit legii;
e) sume reprezentând participarea salariaţilor la profit, potrivit legii;
f) remuneraţia obţinută de directorii cu contract de mandat şi de membrii directoratului de la societăţile administrate în sistem dualist şi ai consiliului de supraveghere, potrivit legii, precum şi drepturile cuvenite managerilor, în baza contractului de management prevăzut de lege;
g) remuneraţia primită de preşedintele asociaţiei de proprietari sau de alte persoane, în baza contractului de mandat, potrivit Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu modificările şi completările ulterioare;
h) sumele primite de membrii fondatori ai societăţilor constituite prin subscripţie publică;
i) sumele primite de membrii comisiei de cenzori sau comitetului de audit, după caz, precum şi sumele primite pentru participarea în consilii, comisii, comitete şi altele asemenea;
j) sumele primite de reprezentanţii în organisme tripartite, potrivit legii;
k) indemnizaţiile şi orice alte sume de aceeaşi natură, altele decât cele acordate pentru acoperirea cheltuielilor de transport şi cazare, primite de salariaţi, potrivit legii, pe perioada delegării/detaşării, după caz, în altă localitate, în ţară şi în străinătate, în interesul serviciului, pentru partea care depăşeşte plafonul neimpozabil stabilit astfel:
(i) în ţară, 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizaţie, prin hotărâre a Guvernului pentru personalul autorităţilor şi instituţiilor publice;
(ii) străinătate, 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru diurnă prin hotărâre a Guvernului pentru personalul român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar;
l) indemnizaţiile şi orice alte sume de aceeaşi natură, altele decât cele acordate pentru acoperirea cheltuielilor de transport şi cazare, primite de salariaţii care au stabilite raporturi de muncă cu angajatori nerezidenţi, pe perioada delegării/detaşării, după caz, în România, în interesul serviciului, pentru partea care depăşeşte plafonul neimpozabil stabilit la nivelul legal pentru diurna acordată personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, prin hotărâre a Guvernului, corespunzător ţării de rezidenţă a angajatorului nerezident de care ar beneficia personalul din instituţiile publice din România dacă s-ar deplasa în ţara respectivă;
m) indemnizaţiile şi orice alte sume de aceeaşi natură, altele decât cele acordate pentru acoperirea cheltuielilor de transport şi cazare primite pe perioada deplasării, în altă localitate, în ţară şi în străinătate, în interesul desfăşurării activităţii, astfel cum este prevăzut în raportul juridic, de către administratorii stabiliţi potrivit actului constitutiv, contractului de administrare/mandat, de către directorii care îşi desfăşoară activitatea în baza contractului de mandat potrivit legii, de către membrii directoratului de la societăţile administrate în sistem dualist şi ai consiliului de supraveghere, potrivit legii, precum şi de către manageri, în baza contractului de management prevăzut de lege, pentru partea care depăşeşte plafonul neimpozabil stabilit astfel:
(i) în ţară, 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizaţie, prin hotărâre a Guvernului pentru personalul autorităţilor şi instituţiilor publice;
(ii) în străinătate, 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru diurnă prin hotărâre a Guvernului pentru personalul român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar;
n) indemnizaţiile şi orice alte sume de aceeaşi natură, altele decât cele acordate pentru acoperirea cheltuielilor de transport şi cazare, primite pe perioada deplasării în România, în interesul desfăşurării activităţii, de către administratori sau directori, care au raporturi juridice stabilite cu entităţi nerezidente, astfel cum este prevăzut în raporturile juridice respective, pentru partea care depăşeşte plafonul neimpozabil stabilit la nivelul legal pentru diurna acordată personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, prin hotărâre a Guvernului, corespunzător ţării de rezidenţă a entităţii nerezidente de care ar beneficia personalul din instituţiile publice din România dacă s-ar deplasa în ţara respectivă;
o) remuneraţia administratorilor societăţilor, companiilor/societăţilor naţionale şi regiilor autonome, desemnaţi/numiţi în condiţiile legii, precum şi sumele primite de reprezentanţii în adunarea generală a acţionarilor şi în consiliul de administraţie;
p) sume reprezentând salarii/solde, diferenţe de salarii/solde, dobânzi acordate în legătură cu acestea, precum şi actualizarea lor cu indicele de inflaţie, stabilite în baza unor hotărâri judecătoreşti rămase definitive şi irevocabile/ hotărâri judecătoreşti definitive şi executorii;
q) indemnizaţiile lunare plătite conform legii de angajatori pe perioada de neconcurenţă, stabilite conform contractului individual de muncă;
r) remuneraţia brută primită pentru activitatea prestată de zilieri, potrivit legii;
s) orice alte sume sau avantaje în bani ori în natură.

Pentru mai multe informații legate de procedura de înscriere sau orice alte detalii , contactați-ne!

Te asteptam sa vii impreuna cu noi in sprijinul cauzelor bune !!

Asociatia Romana a Tinerilor cu Initiativa – ARTI.ro

Adresa: Romania, Craiova, Str, Gheorhe Bibescu Nr. 44
Tel: +40 721 703 878 / +40 763 043 185 / +4074 3168 068
Email: [email protected]

    Nume (required)


    Email (required)


    Telefon (required)


    Subiect



    [recaptcha]

    “ARTI reprezintă motorul comunităților locale din România în a-și dezvolta soluții reale pentru problemele cu care se confruntă. Credem cu adevărat că oamenii reprezintă adevărata resursă a României, iar misiunea noastră este aceea de a-i educa pentru viitor și pentru a genera noi schimbări sociale.”

    Cristina Catană-Bucă, Președinte ARTI

    “Felicit inițiativele ARTI și apreciez implicarea lor alături de alte proiecte ale comunității. Colaborarea Bebevesel si ARTI aduce de fiecare dată un real succes fiecărui eveniment. Mereu activi, mereu cu spirit civic, mereu cu idei de a se implica în viața socială, echipa ARTI este un exemplu că totul se poate dacă se vrea. Le apreciez forța de a face lucruri și le mulțumesc pentru toate momentele atât de frumoase care ne leagă!”

    Simona Vasile, Organizator evenimente pentru părinți și copii în Craiova

    “Sunt lucruri care îți rămân tatuate pe suflet. Sunt imagini ce intră în categoria amintirilor prețioase ce mai revin în prim plan din când în când.
    Nu mai are rost să spun ce reprezintă pentru mine cariera mea muzicală, prezența pe scenă, emiterea emoțiilor prin intermediul melodiilor către oameni. Nu am cum să uit începutul…
    Scena concursului “Micul Artist”…colegii cu doamna învățătoare în primul rând…primul meu premiu..sunt câteva din culorile ce aparțin tabloului de început.
    Echipa care a organizat acest proiect are o ideologie atrăgătoare pentru mine. Ei își propun să îi încurajeze pe tineri să facă ce le dictează sufletul..să-și urmeze visul..să lupte pentru asta…să îi ajute si pe ceilalți să se ridice. În ceea ce mă privește..de la acea participare am început să văd mai clar care e drumul meu.. Mă bucur mult că am avut ocazia să colaborez cu ei.”

    Cristian Sanda, finalist la Vocea României

    Pentru mine, ȘCOALA ROMÂNO-BRITANICĂ este un mediu educațional care INSPIRĂ: îi inspiră BUCURIE fiului meu atunci când învață, îi prețuiește CURIOZITATEA și îi suflă în aripi în firescul fiecărei zile; îmi inspiră mie ÎNCREDERE că fiul meu primește aici experiențe folositoare în viață, atât din punct de vedere cognitiv, cât și din perspectiva cunoașterii realității. Ca elev al Școlii Româno-Britanice, fiul meu face parte dintr-o comunitate școlară cu PRINCIPII SĂNĂTOASE care încurajează și sprijină DEZVOLTAREA EDUCAȚIEI. Școala Româno-Britanică este pentru noi o FAMILIE extinsă în care simțim că elevii cresc frumos într-un mediu benefic și serios care le inspiră SIGURANȚĂ și ATENȚIE și care îi inspiră să iubească învățătura.

    Adriana Lăzărescu, Mama lui Ștefan – Școala Româno-Britanică, Red House clasa a II-a

    Dorința firmei noastre de a intra în grupul de parteneri Edubenefits pentru susținerea educației a fost determinată de încredere față de acest proiect și de încrederea noastră legată de importantă educației în societatea în care trăim. Iar legat de importanța educației o să las pe alții să vorbească despre valorile ei:

    – Tot ceea ce n-aveam de la naștere și de care avem nevoie când suntem mari, ne este dat prin educație. Această educație ne vine de la natură, de la oameni sau de la lucruri. Jean Jacques Rousseau
    – Educația este cea mai bună arma pe care o puteti folosi pentru a schimba lumea – Nelson Mandela.”

    Bogdan Buzatu, Oltenia Garden