Școli asociate SRB

Aceasta este modalitatea prin care sprijinim cu resurse educaționale și echipamente tehnologice școlile din  mediul rural din România, pentru a preda lecții adaptate și inovative care să încurajeze retenția copiilor cu risc de abandon școlar.

Proiectul ʺȘcoli asociate SRBʺ a început în anul 2017 cu 15 elevi din clasa pregătitoare ai Școlii Gimnaziale Drăgotești, iar în anul școlar 2020-2021 sunt susținuți 426 de copii dintr-un total de 21 de clase de la clasa pregătitoare până la clasa a III-a, din opt comunități rurale din județul Dolj: Afumați, Băilești, Drăgotești, Gighera, Amărăști, Ocolna, Valea Stanciului, Horezu Poenari.

Necesitatea acestui program a pornit de la o realitate conform căreia abandonul şcolar este prezent în 40% din unităţile de învăţământ din mediul rural.

Datorită acestui proiect copii condamnați la analfabetism și abandon școlar din cauza condițiilor de viață, ajung la sfârșitul primului an școlar să știe  să scrie, să citească și să socotească!!!

Implicarea și motivarea profesorilor a crescut, iar părinții au fost atrași tot mai aproape de școală.

În școlile asociate SRB a fost transmis tot conținutul educațional și know-how-ul dobândit pe parcursul clasei pregătitoare, clasei I, clasei a II-a ți clasei a III-a în proiectul Școala Româno-Britanică, precum și echipamentele tehnice (laptop, videoproiector) pentru a facilita predarea.

Ținta acestui proiect este reducerea analfabetismului și a abandonului școlar  al copiilor din mediul rural, dar și păstrarea lor în rețeaua de școlii asociate SRB, urmând să fie susținuți currricular și logistic până în clasa a patra.

Școlile Asociate Școlii Româno-Britanice în anul școlar 2020-2021 sunt:

Localitatea Afumați – total 42 elevi

Școala Gimnazială Afumați

Ancuța Croitoru – clasa I- 18 elevi

Acvilina Barză – clasa pregătitoare-24 elevi

Localitatea Băilești – total 45 elevi

Liceul Teoretic Mihai Viteazul, Băilești

Gabriela Popescu – clasa I- 25 elevi

Gilda Bobolocu – clasa pregătitoare-20 elevi

Localitatea Drăgotești– total 63 elevi

Școala Gimnazială Drăgotești

Marina Stoian – clasa a III-a – 15 elevi

Eugen Oprica – clasa a II-a -14 elevi

Adriana Radu – clasa I-16 elevi

Corina Vasile – clasa pregătitoare-18 elevi

Localitatea Gighera– total 39 elevi

Școala Gimnazială Gighera

Roxana Bobaiță – clasa I-24 elevi

Cristina Caragea – clasa pregătitoare-15 elevi

Localitatea Amărăști– total 45 elevi

Liceul Teoretic Amărăștii de Jos

Rodica Marcu – clasa I -15 elevi

Alina Chiriță – clasa I -13 elevi

Loredana Ghergheș – clasa pregătitoare -17 elevi

Localitatea Ocolna– total 34 elevi

Școala Gimnazială Ocolna

Niculina Florea – clasa pregătitoare -17 elevi

Amelia Bulugean – clasa pregătitoare -17 elevi

Localitatea Valea Stanciului– total 77 elevi

            Școala Profesională Valea Stanciului

Alina Segărceanu – clasa a II-a -31 elevi

Elena Bucicoiu – clasa I- 23 elevi

Ramona Chivu  -clasa pregătitoare-23 elevi

Localitatea Horezu-Poenari – total 81 elevi

Școala Gimnazială Horezu-Poenari

Viorica Staicu –clasa a II-a -28 elevi

Daniela Matei –clasa I -29 elevi

Cristian Manea –clasa pregătitoare -24 elevi.

Ce spun cei implicați în acest proiect

Am început colaborarea cu SRB în toamna acestui an școlar, atunci când am preluat clasa pregătitoare. Încă de la început, așteptările mele au fost cu mult depășite. Fișele de lucru și prezentările zilnice ne sunt de un real folos. Acestea sunt bine realizate, atractive, imaginile utilizate stârnind interesul celor mici care acum pășesc în minunata lume a cititului și a scrisului. Foarte folositoare sunt și evaluările săptămânale care mă ajută atât pe mine, cât și pe părinți, să vedem în ce măsură cunoștințele predate au fost asimilate de către copii. Mulțumim echipei SRB pentru sprijinul acordat, pentru fiecare zâmbet adus pe chipul copiilor noștri atunci când descoperă, în fiecare dimineață, ce surprize ne mai așteaptă!

învățător Loredana Gherheș, Liceul Teoretic Amărăștii de Jos

Materialele trimise ne sunt de mare ajutor, elevii sunt entuziasmați în fiecare zi, se bucură de fiecare fișa în parte. Cu toate ca ritmul de învățare este mai lent, pot să vă  spun ca facem față provocarilor. Comparativ cu anii anteriori de predare se cunoaște o ameliorare semnificativă, copiilor le place ceea ce facem în fiecare zi, vin cu drag la școală și așteaptă cu nerăbdare să înceapă orele.

Munca mea este mult mai ușoară acum și sunt mulțumită de tot ceea ce faceți pentru noi.

Echipa care lucrează la elaborarea materialelor le mulțumim din tot sufletul!

învățător Niculina Florea - clasa pregătitoare B , Școala Gimnazială Ocolna

Pentru mine, materialele au fost o adevărată binecuvântare, neavând alte auxiliare comandate. M-au ajutat enorm, mai ales pe timpul orelor on-line, fiind accesibile și lucrând cu ei în fața ecranelor, pe platforma classroom .

Învățător Gilda Bobolocu, Liceul Teoretic Mihai Viteazul, Băilești

Școala Gimnazială Afumați – școală asociată SRB

clasa I – învățător Ancuța Croitoru

“Avantaje ale parteneriatului cu Școala Româno-Britanică din Craiova
Mă numesc Croitoru Ancuța și sunt învățător la Școala Gimnazială Afumați. Am o vechime de 22 de ani și în ultimii doi ani am colaborat foarte bine cu Școala Româno-Britanică.
În cadrul acestui minunat parteneriat am realizat o serie de performațe atât la nivelul clasei, cât și la nivelul școlii.
Consider că oportunitatea implicării în cadrul acestui tip de învățare oferită de echipa minunată (extraordinară) a școlii partenere (Școala Româno-Britanică din Craiova) a fost un ,,plus”, atât pentru elevii mei (clasa I încă din clasa pregătitoare), cât și pentru mine.
Modalitatea de predare, mijloacele de învățământ, forma atractivă a conținuturilor au contribuit la creșterea motivației elevilor mei de a frecventa cursurilor școlare, de a-și dezvolta abilitățile dobândite în cadrul activităților transdisciplinare, interdisciplinare.
Faptul că fiecare conținut este integrat frumos într-o temă săptămânală (legată fiind de un eveniment al acelei săptămâni) face ca învățarea să fie ușoară, atractivă, iar elevii să deprindă și să-și dezvolte abilități necesare vieții, nu numai școlii (vieții de elev).
Modalitatea atractivă prin care elevii dobândesc cunoștințele noi contribuie cu adevărat la creșterea nivelului de învățare.
Dintre cei 18 elevi doar trei nu pot citi (dar recunosc în mare măsură literele și cifrele). Acest fapt se datorează mai ales “fișelor de lucru”, iar cei trei sunt elevi cu frecvență redusă.
În primul an de parteneriat mi s-a părut într-adevăr greu…mai ales pentru mine. Noutatea și inovația materialelor nu îmi era familiară. Acum însă, după un an de lucru sub această formă nu cred că aș mai putea lucra altfel!
Consider că pe lângă aceste avantaje anterior menționate, noi dascălii din mediul rural –cu precădere- am avut șansa de a ne dezvolta diferite abilități și capacități pe care, de regulă, nu ni le permiteam.
Conținuturile prezentate sub forma unor prezentări power-point, planificările personalizate dar care pot fi adaptate la nivelul clasei de elevi au ușurat foarte mult activitatea.
Un mare avantaj al activității școlare realizate în cadrul acestui parteneriat a fost de asemenea necesarul de “materiale-fișe” folosit în cadrul școlii on-line. În toată această perioadă dificilă pentru elevi și părinți, dar și pentru noi profesorii, am putut distribui copiilor fișele realizate de partenerii noștri, fișe care au contribuit la aprofundarea unor cunoștințe esențiale pentru clasa I.
În concluzie, pe lângă suportul cu material didactic prezentat într-o formă accesibilă și plăcută elevilor, pe lângă sprijinul oferit în ceea ce privește planificarea integrată a conținuturilor, poate cel mai important este faptul că acest parteneriat ne-a oferit posibilitatea reformării noastre, în sensul în care succesul școlar are la bază formarea noțiunilor de bază ale învățării, a formării personalității elevilor cu necesarul de abilități care îl poate defini în viață.
Parteneriatul Școala Gimnazială Afumați – Școala Româno-Britanică din Craiova este premiza unui învățământ modern sub formă integrată, stabil și plăcut oricărui elev, dar și cadrelor didactice care își doresc performanță și eficiență.”

învățător Ancuța Croitoru – Școala Gimnazială Afumați

Școala Gimnazială Afumați – școală asociată SRB

clasa Pregătitoare – învățător Acvilina Dorina Barză

“Dragă SRB,
Vă mărturisesc că pentru mine ca și cadru didactic care veneam de pe altă disciplină pe profilul de învățător la o școală nouă, atunci când mi s-a propus colaborarea cu Școla Româno-Britanică, mi s-a părut de bun-augur, fiind o persoană deschisă permanent la nou.
La clasa pregătitoare, din cauza lipsurilor materiale ale copiilor din Afumați, cu greu ne-am fi descurcat în anul școlar 2019-2020.
Miss Andreea –reprezentantul SRB în relația cu Școlile Asociate din mediul rural- a avut grijă permanent, chiar și în perioada de predare on-line, să nu ne lipsească materialele necesare după modelul britanic.
Copiii au fost receptivi și încântați de imaginile și activitățile propuse și au răspuns cu spontaneitate și entuziasm la fișele primite pe diverse teme săptămânale. “
învățător Acvilina-Dorina Barză – Școala Generală Afumați.

Liceul Teoretic Amărăștii de Jos – școală asociată SRB

clasa I – învățător Alina Chiriță

Colaborarea cu SRB a însemnat pentru mine, în primul rând, o schimbare de atitudine față de școală, față de tot ce reprezintă pentru noi, dascălii, acest cuvânt: elevi, predare, învățare, evaluare, reușite, eșecuri, greșeli.
Am învățat de la oamenii implicați în acest proiect că schimbarea este mereu în noi și că putem face un învățământ de calitate și în mediul rural prin implicare, dăruire, răbdare și, bineînțeles, cu materialele primite săptămânal, însoțite de zâmbete și pupici, de la miss Andreea.
Fișele de lucru și prezentările zilnice sunt foarte atractive și eficiente în realizarea predării-învățării. Elevii sunt nerăbdători să pornim stația de învățare pentru a descoperi surprizele zilei. Rutina zilnică a fișelor de comunicare le dă copiilor încredere și curaj, iar exercițiile cu un grad de dificultate mai ridicat îi provoacă și le testează limitele.
De asemenea, evaluările săptămânale sunt foarte importante atât pentru elevi și părinți, cât și pentru mine atât prin modul de prezentare, dar și prin diversitatea itemilor.
Învățăm același alfabet al limbii române, operațiile matematice sunt neschimbate, însă, prin abordarea ludică, realizată cu măiestrie, a acestor conținuturi sunt înconjurată de copii fericiți și părinți mulțumiți.
Vă mulțumim!
Învățător Alina Chiriță, Liceul Teoretic Amărăștii de Jos

Școala Profesională Valea Stanciului – școală asociată SRB

clasa I – învățător Elena Bucicoiu

Dragi parteneri,
Copiii noștri sunt foarte norocoși să primească în fiecare zi materialele SRB. Datorită eforturilor dumneavoastră, toți elevii din clasele noastre au învățat mai ușor să citească și să scrie , și-au format mai ușor conceptul de număr natural și au conștientizat mai bine operațiile de adunare și scădere grație modelelor verbale și figurate ,,cu mulțimi și ,,cu măsurări”utilizate în fișele lucrate.
Dar ceea ce mi-a plăcut foarte mult sunt lecțiile de dezvoltare personală care au contribuit la dezvoltarea unei culturi și a unei mentalități a calității comunicării la nivelul întregului colectiv de elevi. Fără participarea dumneavoastră, copiii nu ar fi atât de prietenoși, sensibili și bine educați.
Ca învățător astept cu nerăbdare materialele dumnevoastră, interesată cu adevărat de noutățile prezentate, dornică să le experimentez la clasă. Materialele atrăgătoare, atmosfera caldă și prietenoasă din sala de clasă, situații de învățare, bine alese de SRB, m-au motivat pentru a învăța și a mș autodezvolta continuu.
Mulțumim pentru șansa acordată!

învățător Elena Bucicoiu clasa I –Școala Profesională Valea Stanciului

Se extinde rețeaua Școlilor Asociate SRB

În cadrul componentei ʺȘcoli Asociate SRBʺ  – parte a proiectului Stop Analfabetism Drept Moștenire, prin implicarea financiară a companiei ISOLDE FARMS S.R.L.,  pe data de 20 martie 2019 Școala Gimnazială Gighera a fost introdusă ca școală asociată.

Pe data de 2 aprilie 2019 compania BIZ SOLUTIONS S.R.L. a decis implicarea financiară pentru susținerea Școlii Gimnaziale Afumați drept Școală Asociată SRB din proiectul STOP ANALFABETISM DREPT MOȘTENIRE!

Liceul Teoretic “Amarastii de Jos” este, începând cu data de 11 aprilie 2019 noua ȘCOALĂ ASOCIATĂ din programul STOP ANALFABETISM DREPT MOȘTENIRE inițiat de ARTI, prin implicarea financiară a BIZ SOLUTIONS S.R.L.

Astfel, începând cu anul școlar  2019 – 2020 elevii din clasa pregătitoare de la cele trei Școli Asociate Școlii Româno – Britanice din Craiova (Amărăștii de Jos, Afumați și Gighera) vor învăța după aceleași materiale ca și elevii Școlii Româno – Britanice din Craiova, iar învățătorii vor intra în rețeaua de profesori asociați!

Mulțumim pentru încredere, implicare și susținere ISOLDE FARMS S.R.L și BIZ SOLUTIONS SRLL !

Puteți susține acest proiect în continuare pentru a ajunge în cât mai multe comunități și a crește dragostea de învățătură a copiilor!

Află cum te poți implica: https://www.arti.ro/alatura-te/

Proiectul a demarat în anul 2017 cu Școala Gimnazială Drăgotești și a continuat în anul 2018 cu Școala Profesională Valea Stanciului din judetul Dolj. În ambele școli a fost transmis tot conținutul educațional și know-how-ul dobândit pe parcursul clasei pregătitoare în proiectul Școala Româno-Britanică.

“ARTI reprezintă motorul comunitătilor locale din România în a-și dezvolta soluții reale pentru problemele cu care se confruntă. Credem cu adevărat ca oamenii reprezintă adevarata resursă a României, iar misiunea noastră este aceea de a-i educa pentru viitor și pentru a genera noi schimbări sociale.”

Cristina Catană-Bucă, Președinte ARTI

“Felicit inițiativele ARTI și apreciez implicarea lor alături de alte proiecte ale comunității. Colaborarea Bebevesel si ARTI aduce de fiecare dată un real succes fiecărui eveniment. Mereu activi, mereu cu spirit civic, mereu cu idei de a se implica în viața socială, echipa ARTI sunt un exemplu ca totul se poate dacă se vrea. Le apreciez forța de a face lucruri și le mulțumesc pentru toate momentele atât de frumoase care ne leagă!”

Simona Vasile, Organizator evenimente pentru părinți și copii în Craiova

“Sunt lucruri care îți rămân tatuate pe suflet. Sunt imagini ce intră în categoria amintirilor prețioase ce mai revin în prim plan din când în când.
Nu mai are rost să spun ce reprezintă pentru mine cariera mea muzicală, prezența pe scenă, emiterea emoțiilor prin intermediul melodiilor către oameni. Nu am cum să uit începutul…
Scena concursului “Micul Artist”…colegii cu doamna învățătoare în primul rând…primul meu premiu..sunt câteva din culorile ce aparțin tabloului de început.
Echipa care a organizat acest proiect are o ideologie atrăgătoare pentru mine. Ei își propun să îi încurajeze pe tineri să facă ce le dictează sufletul..să-și urmeze visul..să lupte pentru asta…să îi ajute si pe ceilalți să se ridice. În ceea ce mă privește..de la acea participare am început să văd mai clar care e drumul meu.. Mă bucur mult că am avut ocazia să colaborez cu ei.”

Cristian Sanda, finalist la Vocea României

Pentru mine, ȘCOALA ROMÂNO-BRITANICĂ este un mediu educațional care INSPIRĂ: îi inspiră BUCURIE fiului meu atunci când învață, îi prețuiește CURIOZITATEa și îi suflă în aripi în firescul fiecărei zile; îmi inspiră mie ÎNCREDERE că fiul meu primește aici experiențe folositoare în viață, atât din punct de vedere cognitiv, cât și din perspectiva cunoașterii realității. Ca elev al Școlii Româno-Britanice, fiul meu face parte dintr-o comunitate școlară cu PRINCIPII SĂNĂTOASE care încurajează și sprijină DEZVOLTAREA EDUCAȚIEI. Școala Româno-Britanică este pentru noi o FAMILIE extinsă în care simțim că elevii cresc frumos într-un mediu benefic și serios care le inspiră SIGURANȚĂ și ATENȚIE și care îi inspiră să iubească învățătura.

Adriana Lăzărescu, Mama lui Ștefan – Școala Româno-Britanică, Red House clasa a II-a
SPRIJINĂ!